Thursday, August 20, 2009

Selamat Berpuasa Daripada Blog Puteri UMNO Bahagian Pandan

Salam Ramadhan,

Blog Puteri UMNO Bahagian Pandan ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa di bulan ramadhan yang mulia ini. Saya juga ingin memohon salam kemaafan kepada semua pembaca blog ini. Insyaallah, Puteri UMNO Bahagian Pandan akan kekal aktif dan bersemangat dalam menjalani ibadah puasa pada tahun ini.

Selamat Berpuasa!!!!

Artinya : Diriwayatkan dari Abu Hurairah ra: Bahwa sesungguhnya Rasulullah saw. pernah bersabda : Ketika datang bulan Ramadan: Sungguh telah datang kepadamu bulan yang penuh berkat, diwajibkan atas kamu untuk puasa, dalam bulan ini pintu Jannah dibuka, pintu Neraka ditutup, Setan- Setan dibelenggu. Dalam bulan ini ada suatu malam yang nilanya sama dengan seribu bulan, maka barangsiapa diharamkan kebaikannya (tidak beramal baik didalamnya), sungguh telah diharamkan (tidak mendapat kebaikan di bulan lain seperti di bulan ini). ( HR. Ahmad, Nasai dan Baihaqy. Hadits Shahih Ligwahairihi).



Tukang Mengarut: Setan pun dah kena ikat....jangan plak ada yang jadi setan plak....teringat zaman bersama Dato' Mantan ketua...kita ada macam2 aktivity kan...kalo dulu belum posa pun dah plan macam2 untuk bulan posa......dan yang paling best aktivity buat kuih raya....sampai berapa kali la black out pejabat bahagian....hehehe

0 comments: